MONITORING, sklep z kamerami, systemy alarmowe, monitoring łódź, kamery, systemy zabezpieczeń, rejestratory, obiektywy, telewizja przemysłowa, CCTV, monitoring wizyjny łódź, system monitoringu,

Monitoring Wizyjny
  STRONA GŁÓWNA » KAMERY Online » KAMERY ŁÓDŹ, MONITORING » Kamera Dworzec Łódź Fabryczna, Monitoring Moje konto     
Kategorie
DOMOFONY (84)
Montaż Kamer Monitoringu
OBIEKT MONITOROWANY Tabliczki (7)
OBUDOWY I AKCESORIA DO KAMER (41)
REJESTRATORY SIECIOWE (48)
SYSTEM HD CVI (38)
SYSTEM HD TVI (40)
SYSTEM TURBO HD (29)
SYSTEMY IPsec (24)
WIDEODOMOFONY (113)
MONITORING IP (4)
MONITORING PRZEZ INTERNET
ZESTAWY MONITORINGU (24)
KAMERY CCTV (250)
REJESTRATORY CYFROWE (222)
KAMERY SIECIOWE IP (274)
OBIEKTYWY (90)
SYSTEMY ALARMOWE (156)
OBUDOWY (13)
KOMUNIKACJA I POWIADAMIANIE (12)
KAMERY SAMOCHODOWE (4)
KODERY / DEKODERY IP (8)
KONTOROLA DOSTĘPU (111)
REJESTRACJA CZASU PRACY (3)
PPOŻ, Systemy Przeciwpożarowe (25)
Wyszukiwanie
 Wyraz(y)
do  Cena
 Kategoria
 
Zaawansowane
Informacje
Regulamin
Kontakt
Dostawa
Polityka prywatności
Mapa Sklepu
Katalog produktów
Biuletyn
E-mail:
Nazwa:
 Zarejestrowani klienci mogą zarządzać swoimi subskrypcjami: Twoje konto:
Aktualności
Kamera Dworzec Łódź Fabryczna, Monitoring   Data: 14 stycznia 2013
Wstęp:



Zawartość:
Monitoring Łódź

Za pomocą kamery możemy obserwować prace postępujące przy budowie Nowego Centrum Łodzi. Czyli Nowoczesnego Dworca Łódź Fabryczna oraz EC-1.
 
EC-1 pierwsza Elektrociepłownia w łodzi. Po latach wyłączenia z użytkowania uzyska nowy blask.
Od strony zachodniej znajdziemy interaktywne centrum nauki i techniki.  
EC-1 Południe to budynek dawnych warsztatów elektrycznych. Od 2008 jest siedzibą studia animacji Se-Ma-For oraz Muzeum Bajki.
W części wschodniej znajdziemy pomieszczenia poświęcone celą kulturalno-artystycznym.
 

Doworzec Łódź Fabryczna

Linia kolejowa z Łodzi do Koluszek i dworzec Łódź – Fabryczna jednoznacznie kojarzą się z rozwojem przemysłowym Łodzi. Do czasu powstania kolei wyprodukowane towary, ale i surowce oraz węgiel potrzebny w kotłowniach łódzkich fabryk transportowane były drogą do Rokicin, czyli do najbliższego przystanku kolejowego. Można sobie wyobrazić tabory wozów konnych, sunące powoli w kurzu i od razu odpowiedzieć na pytanie, gdzie było wąskie gardło łódzkiego przemysłu. Transport konny należał do innej epoki i nie mógł obsłużyć wzrastającego obrotu towarowego oraz zapewnić terminowości dostaw. Podnosił również koszty produkcji w stosunku do ośrodków przemysłowych korzystających z transportu kolejowego.
Kalendarium kolejowe
  • W 1858 roku grupa łódzkich przemysłowców podejmuje inicjatywę połączenia Łodzi z linią Kolei Warszawsko - Wiedeńskiej. Proponowano budowę linii Rokiciny - Łódź – Ozorków – Łęczyca - Kutno - Krośniewice, gdzie dalej byłoby połączenie z koleją warszawsko-bydgoską. Projekt uwzględniał interesy głównych ośrodków przemysłu włókienniczego w okręgu łódzkim i ponadto łączył je z Zagłębiem Dąbrowskim i Śląskiem. Projektowi sprzeciwił się m.in. L. Geyer wysuwając korzystny tylko dla Łodzi wariant połączenia ze stacją Baby (przez Rudę, Rzgów i Tuszyn). Dodatkowo oponowali przeciwko temu wojskowi rosyjscy, którzy obszar Królestwa Polskiego traktowali, jako przyszły teren działań wojennych i sprzeciwiali się budowie infrastruktury kolejowej. Łódzkimi planami zainteresowało się Towarzystwo Akcjonariuszy Drogi Żelaznej Warszawsko - Wiedeńskiej, ale skończyło się na zwołaniu kilku konferencji.
  • Po zaangażowaniu się w sprawę Karola Scheiblera i finansistów warszawskich na czele z bankierem Janem Blochem (współfinansował inwestycje kolejowe w całej Rosji) sprawa ruszyła z miejsca. Ostatecznie po wieloletnich zabiegach burżuazji łódzkiej – wydany został ukaz carski (30 lipca 1865 r.) zezwalający na budowę linii kolejowej Łódź – Koluszki. Powstałe Towarzystwo Drogi Żelaznej Fabryczno-Łódzkiej otrzymało koncesję na eksploatację linii na 75 lat. Później miała się ona stać własnością państwa. Do spółki weszło trzech bankierów warszawskich (J. Bloch, M. Rosen i E. Frankenstein) oraz czterech przedsiębiorców (A. Jabłkowski, A. Repphan, M. Mamroth, i K. Scheibler). Linia kolejowa została zbudowana w całości przez kapitał krajowy. Przemysł łódzki finansował ją w 52,5 proc.
  • Kolej wybudowano w rekordowym czasie trzech miesięcy od dnia uzyskania koncesji. Koszt budowy wyniósł 1 528 800 rb.s., jedną wiorstę (ok. 1077 m) wyceniono na 58 000 tys. rb.s. przy średniej dla Królestwa 60 000 tys. Linię budowało 2400 robotników, kierowanych przez inżynierów: Franciszka Grabowskiego, Antoniego Łukaszewskiego i Teodora Schlesingera.
  • Tory kolejowe sięgały ulicy Dzikiej (obecnie ul. Sienkiewicza) i tutaj znajdował się budynek stacyjny. Rada Miejska rekomendowała postawienie solidnego budynku dworcowego „na wprost ulicy Przejazd, na plantach miejskich, pomiędzy ulicą Targową a miejskim zagajnikiem”. Ostatecznie budynki dworcowe, według projektu Adolfa Schimmelpfeniga wzniesiono za ulicą Widzewską (obecnie ul. Kilińskiego). Dworzec w tym czasie stanowił zespół bezstylowych murowanych budynków. Z biegiem czasu dobudowywano magazyny, wieżę ciśnień, parowozownię. Stację towarową ulokowano po południowej stronie torów. Na ulicach Składowej i Węglowej znajdowały się składy węglowe – podstawowego paliwa w kotłowniach łódzkich fabryk.
  • W 1868 roku poszerzono dworzec o trzykondygnacyjny budynek biurowy. Znajdowały się tam pomieszczenia dyrekcji oraz „sala pasażerska trzeciej klasy”.
  • Podczas I wojny światowej dworzec Łódź – Fabryczna został podpalony przez Niemców. Zniszczono również wiele urządzeń kolejowych wysadzając je w powietrze. Po wojnie, w wyniku umowy notarialnej, urządzenia dworcowe zostały przejęte przez PKP. Również ta firma dokonała powojennych napraw i remontu budynku dworcowego. Uzyskał on wtedy swój ostateczny kształt.
http://www.dworzec.lodz.pl/pl/stream




Dodatkowe informacje:
Aby uzyskać więcej informacji kliknij w link:  Kamera online.


Statystyka:
Przeglądano: 4202
Ilość komentarzy: 0
Napisz recenzję PowrótDalej
Kategorie
REFERENCJE (4)
KAMERY Online->
  KAMERY ŁÓDŹ, MONITORING (6)
Kontakt
e-mailkamery[małpa ]monitoringwizyjny.com.pl
FAX426324220
Tel426324049
GSM505142090
GG13092558
Logowanie
E-mail:
Hasło:


Bezpieczne logowanie

Rejestracja konta

Przypomnienie hasła
Aktualności
Kartka świąteczna - Rozkwitnij na wiosnę
Najnowsze informacje o monitoringu w Łodzi kamerami ip
Monitoring Spółdzielnia Mieszkaniowa Łódź – Radogoszcz Zachód
Wspólnota Mieszkaniowa, Łódź ul. 6 Sierpnia – Monitoring
Wesołych Świąt Wielkanocnych
Kamery, Monitoring, Alarm dla SĄDU
Kamery Monitoringu w fitness, siłowni.
Monitoring Fabryki – Łódź ŁSE Nowy Józefów
Monitoring Zgierz - Dwie nowe kamery
Basen Wodny Raj -Monitoring Łódź
Monitoring - Obszarwoe wyszukiwanie nagrań
Videodomofony IP BCS
Rejestratory HDCVI
Nowy interfejs HDCVI - system HD na koncentryku
BCS oprogramowanie hybrydowe dla analogów
Koszyk
   ... jest pusty
Kto jest online
Obecnie w sklepie jest
 2 Klienci
 online.
Na Oprogramowaniu eSklep-Os